onsdag den 1. december 2010

Biotop

På dette billede ses en regnorm, måske noget uvidende om hvad de næste dages vejrudsigter spåede om. På billedet ses også nedfaldne blad der fortæller at vi befinder os i nærheden af løvskov. På billedet ses blandt andet blade fra egetræet af arten stilkeg(quervus robur)
Her ses så det formodede tusindben, i selskab med det jeg mener er en hvirvler, men er lidt i tvivl, det kunne måske også være en stor vandkalv, jeg hælder dog mest til hvirvler. Det der for mig er lidt misvisende er at den på billedet synes at have to tværgående "afmærkninger", mens den hvirvler jeg har læst om kun har en tværgående.

Her ses noget af fangsten, som godt kunne ligne et tusindben. Jeg har på billedet taget hotwingen på af beholderen.


Ovenfor et billede af herregårdsflisen, der skal forhindre eventuelle småkravl i at drukne, altså et tag over "boligen".



Ovenfor til venstre ses de nedgravede beholdere efter min forhåbningsfulde tilbagekomst. Der var "bid" som et andet billede vil indikere.




Her ses den ene plastic beholder, indeholdende en hotwing, der gerne skulle afgive stærke dufte i forsøget på at indfange småkravl. Den anden beholder var i øvrigt tom.





Tilbage til biotopen. Det er blevet vinter. Jeg var forleden ude og lægge en dyrefælde på min biotop. Dette med en falmet tro på at jeg ville fange noget som helst(grundet årstiden). Jeg gik i gang. Jeg tog udover to tomme og gennemsigtige plasticbeholdere, et kamera, en mini skovl, en herregårdsflise, en hotwing og et lille beholder med forstørrelses glas, med mig på min færd.





Jeg tog en masse billeder af træer, vandløb og nedfaldne blade for at kunne artsbestemme. Jeg vendte tilbage to dage efter for at se om der var dyr der var hoppet i fælden, med forvisningen om at hvis der modsat min opfattelse, ville hoppe dyr i fælden, så måtte det være i beholderen med le hotwing. Ganske rigtig så var der gevinst i beholderen med den hotwing. Resultatet ses ovenfor.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar